söndag 30 oktober 2011

Tredje timmen tickar, tar tillbaka tiden till två.

Det känns så skönt att få tillbaka den där timmen som har varit konstigt borta hela sommaren. Jag har letat när jag behövt några extra minuter ibland men inte hittat var tiden gömmer sig.
Jag ägnar en tanke åt de som jobbade natt just inatt, när klockan har blivit 03.00 och de har två timmar kvar av sitt skift så är det helt plötsligt ytterligare en timme kvar innan de får sluta för natten. Och hur räknar man lönen? Schemalagd mellan 23.00-05.00,  jobbar man då gratis den där timmen som inte syns och inte finns men som ändå är där någonstans mittemellan? Knivigt det där.
Precis lika knivigt och alltid samma tjafs med familjemedlemmar och kollegor om åt vilket håll man ska vrida klockan. Blir det ljusare eller mörkare på kvällen? Tyvärr kommer det mörkna ute väldigt tidigt nu.

Tur mobilen och datorn sköter sitt så den som inte orkar tänka själv slipper.. Lite sköna tips fick vi annars i senaste reklamfilmen från ICA.
Några mil härifrån, i Ryssland behöver de inte längre den här eviga tidsomställningen numera efter presidentens bestämmande. En skön söndag hoppas vi få hursomhelst med en extratimme att förvalta vare sig vi vill eller ej.

1 kommentar:

  1. Jag tycker var toppen med vintertid idag. En hel extra timme att sova, jag njöt varenda minut, sovande förstås :)
    Och är förstås extra tacksam att jag inte jobbar skift en sådan här dag, att jag inte jobbar skift överhuvudtaget faktiskt :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...