tisdag 25 oktober 2011

Snubben suttade snuset, susade snabbt söderom snoken

Härom morgonen nästan framme vid jobbet och arbetsdagens början, stannar jag vid rödljuset strax innan slottet. Någonting brunt (hinner förtsås knappt uppfatta färgen men så här i efterhand vet jag att det var brunt) kommer farande strax invid min näsa. Snubben som kastade snuset vände sig om förskräckt över att jag dök upp så plötsligt bakom. Men det var ingen snubbe, det var en tuff brud. Det finns en och annan tjej som snusar uppenbarligen. Hon utbrast sin ursäkt och skrattade nervöst åt min kommentar att hon  hade missat. Det slog om till grönt och vi cyklade vidare. Hon framför mig, utan snus under läppen, bestört över vad hon hade gjort utan att se sig för. Beklagade återigen och erkände att det nog hade känts ganska förnedrande om man fått en gammal snus i nyllet.. Men nu var den här tjejen inte så pricksäker så istället blev det ett härligt möte med en kul människa vid ett rödljus i rusningstrafiken en kylig morgon. Det är sådana saker man minns och kan le åt när man tänker på det i efterhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...