söndag 2 oktober 2011

Oförklarligt obehag orsakar onekligen oro, ofantlig omsorg och omtanke.

Känslan att stilla vakna upp en skön söndagmorgon och upptäcka att man nästan inte vill vakna är ingen trevlig känsla. Sovit utslagen och tungt hela natten men är ändå så trött, så sjukt trött. Någonting hos mig är inte ok. Jag känner igen symptomen och de bekymrar mig.
Det är då han lyfter mig. Min hälft som älskar mig går upp och gör en värmande brasa i den öppna spisen. Det sprakar lugnande och det är precis det jag behöver. Det visste han..

Men sedan måste han åka till jobbet. Jag och barna och hunden prasslar med stövlarna i löven. En skogspromenad som slutar med att grabben blir otålig. Söndagsaktigt spatserar vi fram i höstskogen bitvis på ganska leriga stigar, men han springer före hem.. Ett extra koppel nästa gång kanske?


Hemmabakta chokladkakor med vinbärssaft från egna buskar till eftermiddagsfikat gav en god eftersmak av sommaren som varit. Öppnade den sista saftflaskan idag men har mer bär i frysen att koka ny på. Sommar på flaska hela vintern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...