torsdag 13 oktober 2011

Bedrövlig bilist, blindstyre! Brummade besinningslöst bredvid.

Jag har ont i foten. Bättre efter nattens vila, men ont.
Skulle cykla över stan, ta mej från punkt A till punkt B. Jag åker runt hörnet vid grekiska kolgrillsbaren där en lastbil står parkerad, och på andra sidan står flera personbilar längs kanten. Ganska trång gata med andra ord. Halvvägs förbi lastbilen ser jag hur en mötande bil kommer mot mig och inser att han inte tänker vänta vid infarten tills jag hunnit passera utan kör rakt på. Kommer jag bli mosad nu? Gatan blev för mej i princip obefintlig att färdas på och jag måste cykla så nära lastbilen att jag skrapar armen mot. Det gör att jag tappar balansen, och måste försöka parera för att inte bli överkörd av bilens bakdäck när jag sätter ner foten. Det är då den vrickar till olyckligt. Skärrad och darrig på bena tar jag mig vidare till punkt B. Fruktansvärt ilsken på bilföraren. Nästan lika arg på mig själv att jag inte hade fokus nog att se och memorera registeringsnumret.
..och så undrar de varför stadens cyklister har minskat...!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...