fredag 14 oktober 2011

Badar bubblande bikinibeklädd, blir bäbismjuk.

Torsdagslyx. Vi kallar det smyghelg. Att efter skola och jobb en helt vanlig vardag åka till upplevelsebadet är en toppenidé.
Tonårstjejen har andra planer och istället tar grabben gärna med sig kompisen mitt emot.
Med tre killar som sällskap får man klara sig ensam i damernas omklädningsrum.
Jag hoppar kvickt i bikinin och inser i det skarpa lysrörsljuset att sommarsolbrännan redan bleknat mer än jag trott. Går ut och letar rätt grabbarna och medan de roar sig med att åka rutschbanor och kastas runt i vildforsen, så planerar jag att relaxa. Jag hittar en ledig bubbelpool att krypa ner i. Sedan hittar jag en annan jag måste prova, och en till. Jag badar så länge att jag blir så där russinful på fingertopparna. Avkoppling utan dess like i värmen och bubblorna och jag kan tänka mej att det är så där det låter för bäbisen i mammans mage. Det är inget jag kan säga att jag minns men det måste vara så att vi alla alltså har badat jaccuzzi som foster. För när man kliver upp är man precis så där mjuk som en nyfödd bäbis.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...