torsdag 6 oktober 2011

Medvind möter motvind, massor med mjölksyra minsann

Det blåser snålt.
Vad är det för ett korkat uttryck egentligen? Blåsten har inte snålat, inte de senaste dagarna iallafall. Otroliga kastvindar, yrande löv och plastpåsar och andra oidentifierade skräpobjekt i luften. Inte världens lättaste sak att cykla i det vädret.
Balansen måste vara på topp och det gäller att ha tungan i rätt mun som man säger.

Och frisyren som jag har gjort iordning så snyggt får ändå en bad-hair-day-look.
Jag gillar hösten annars, färgerna och friskheten. Cyklar varje dag en liten omväg genom parken, bara för att där är så fint. Där står de stora ekarna med trädkronorna i makalös färgprakt och marken under är täckt av ett orangerött eldhav. Har inte gjort det än, men innan alla löv ligger där och multnar så måste jag nästan ta ett varv i havet och höra prasslet av höst. Tar med mig valpen som ursäkt..


Den sista långa backen uppför innan jag kommer hem är inte att leka med i motvind.
En pustig dag säger nalle Puh.

2 kommentarer:

  1. Härlig! De färgade, prasslande lövens tid är underbar! Hälsa ALLA! Kramar från faster Lotta

    SvaraRadera
  2. Alla hälsar tebax :) Hoppas ni har en skön lördagkväll och resten av helgen åxå förstås!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...