torsdag 1 september 2011

Trött tjej tillbaka, turen tärde tydligen

Hemma igen, saknade henne igår kväll vid brasan.
Fast jag antar att det bara är nyttigt för mig, att "ensamträna" mer och mer. Innan jag vet ordet av är hon mer borta än hemma och strax har hon flyttat hemifrån. Nej vänta nu!! Nödbromsa! Ibland vill man hejda tiden en smula. Min lilla, lilla tjej är längre än vad jag är. Min lilla, lilla tjej har större skoskorlek än jag. Min lilla, lilla tjej väger iallfall inte mer än jag. Nu är hon hemma hos mig igen, riktigt trött efter överlevnadshajken. Ombytt till sin leopardmönstrade one-piece, ger mig trots allt minnen och känsla av henne som liten, liten tjej i sparkdräkt. Så länge hon inte rapar mig över axeln i sin nya storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...