söndag 25 september 2011

Hopande hushållsysslor hela helgen, huvudvärken hägrar

Söndag morgon. Jag vaknar, blundar en liten stund till och somnar om direkt. Skönt med varmt täcke och långsamt uppvaknande. Förskjuten helg men det spelar ingen roll vad dagarna heter. Söndag och måndag heter min helg.

Mannen som hade haft sjå att bestämma sig om han skulle åka ett par dagar till stugan eller ej hade tydligen vaknat före mej och var nu uppe och i full färd med att packa. En bilresa som dödar 6 timmar av denna helg och fiske lockar inte mig så särskilt just nu. Han får allt sakna oss lite istället. Fast det är nog bara som vi tror här hemma, för där borta med fokus på utelivet, kaffekokande och fiskfångst från båten finns bara det.

Här hemma finns tvätt, städ, disk och plock och tvätt och lite mer tvätt. Får huvudvärk bara jag tänker på det, eller så hade jag det redan innan.. Men det finns gott om tid för vila däremellan och när jag vill. Tar dagen som den kommer. Myser och umgås med barnen och bara är. En riktigt skön söndag.

Att oroa mig för att sova ensam nere hos mig är ingen risk. Jag får två mysiga övernattare från övervåningen och jag har inte för avsikt att neka dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...