fredag 13 januari 2012

Trettonde, tur till turneringen?

Idag är det fredagen den trettonde men jag tror inte på otursdagar.
Min bror fyller dessutom år idag! Grattis älskade storebror!

Ända sedan jag var en liten töntig flicka har jag gillat att spela spel av olika varianter och då särskilt innehållande bokstäver och ord. Minnen från semestrar med familjen regniga somrar i en sommarstuga någonstans i Sverige. Sitta och kura vid brasan runt ett bord med en kortlek, yatzy eller allra helst över ett parti alfapet.

Senare när världen moderniserades och datorerna började komma in i var mans hem och så även i mitt, hittade jag scrabble på nätet. Hur många minuter jag ägnat på betapet vågar jag inte ens tänka på. Blev bekant med begrepp som hakningar, rullningar och tfgm. Kastade om bokstäver i huvudet i sömnen. Min första tävling irl vann jag. Nästa turnering jag tog mej för att delta i lyckades jag storstilat kamma hem sistaplaceringen. Upp som en sol och ner som en pannkaka. Ytterst kort men rolig karriär.


Så blev telefonerna smartare och smartare och scrabble fick en mobil lillebror. Jag sneglade på alla som hade smartare mobiler än jag och alla som upptäckt detta "nya" spel. Plötsligt spelar alla Wordfeud och stackars jag äger inget att möta dessa spelare med. Tills jag kom på den geniala idén att jag faktiskt kan lägga beslag på dotterns iPod!! Bara så länge jag är uppkopplad hemmavid visserligen.. vilket nog är tur för annars skulle jag inte få något annat gjort i livet. Jag skulle lätt bli wordfeudberoende.

Så kunde jag förstås inte heller motstå turneringen i scrabbleförbundets regi.
Julgransplundringen som startade idag pågår med åtta matcher åtta dagar framåt. Med nöd och näppe överlevde jag min första dagsetapp. Vinst med hela två (!) poäng trots en rullning (HÖFTLED). Hej och hå hur ska det gå... Tur i oturen.

2 kommentarer:

  1. Jag ska klå Anneli
    jag ska klå Anneli
    jag ska klå Anneli. . .

    Mitt nya mantra
    Pst.? Du är bäst!
    / säfflesvägerskan

    SvaraRadera
  2. lycka till med det ;) jag fajtas gärna mot dej!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...