fredag 20 januari 2012

Fick förvånande fräcka frågor.. fast första frågan förstås fulast!

Igår blev jag paff.
Två gånger av samma skäl fast på olika sätt. Kryptiskt?
Ibland kan en människa tala innan tanken hunnit filtrerats, eller också är det någon som är oerhört sanningsenlig?
Vad vet jag, bedöm ni..

Första frågan,
inträffar medan jag står och pratar i telefonen. Jag står vänd lite i sidled och kvinnan snett framför mej utbrister glatt:
"Är du med baarn?"
"öööh näe, inte vad jag vet. Jag har bara ätit lite för mycket kanske?"

Tack för den, jag som precis den morgonen sneglade på vågen och kände att jag faktiskt hade blivit lite plattare och vikten något lägre än i julas. Så länge varade den glädjen, bara att fortsätta kämpa med andra ord.

Fråga nummer två,
blev jag trots allt betydligt gladare över. Den inträffar när jag ska kliva på bussen. Det var visserligen ganska mörkt då men det behöver vi inte låtsas om. Jag visar upp mitt busskort och talar om vart jag vill åka. Busschaufförskan tittar upp lite snabbt och undrar:
"Är du ungdom?"
"Yes!!!"
hann jag svara men tyvärr tittade damen ner ganska snabbt och hade redan konstaterat att jag inte var det.. Men som jag sken i hela ansiktet i gången där jag gick fram till mitt säte och satte mej. Det fick den första fräcka frågan att blekna. Som tur var hade jag betalat rätt pris för strax därpå dök kontrollanter upp på min buss.

Dagens sanning är alltså att jag är en ung brutta som blivit med barn igen..
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...