onsdag 18 januari 2012

Brorsans bedårande busunge beskådar ballongerna, bajslukten besvärade bullfikat.

I helgen firade vi min storebrors födelsedag något i efterhand.
Några kringelikrokar i bilen lite längre ut på landet och sedan var vi framme. Som tur var spydde inte hunden, och ingen annan heller för den delen. Det bjöds på tårtkalas och fantastiskt god middag. Umgänge och skratt. Paketöppning, och jag kan lova att jag hade lurat honom rätt bra på innehållet i paketet. Han fick potatisar, de är tunga och rumlar runt roligt när man nyfiket skakar på paketet. Fast det var inte bara det i förstås. Jag är inte lika elak som han var mot mig när jag  var liten. Stackars lilla mig som fylllde år och fick ett fint litet paket i smyckesstorlek. Öppnade försiktigt det lilla paketet och lyfte på locket.. omsorgsfullt inpackat med ett fint lager bomull och därunder fann jag en fin liten morotsskiva.


Lillkillen i huset hade precis vaknat när vi dök upp på eftermiddagen, var pigg och glad över alla besökare. Han snackar gulligt och alla charmas förstås av hans framtåg. Den lilla munnen formas så sött när han utbrister "wooooooooow".

En liten spexare är han den där lille. Sån tur att faster (jag) hade med en massa ballonger i ett knippe dagen till ära. Då fick jag möjlighet att hålla den lille killen lite extra. Pilla lite i hans små lockar i nacken och lukta lite på honom, fast de luktar inte alltid gott...

Det är en bra påminnelse när man blir så där bäbissjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...