tisdag 3 januari 2012

Se så slaskigt, synd snön smälter

Så här års har jag ingen vidare lust att ta cykeln till jobbet. Antingen är det för kallt om öronen eller så är det för isigt på cykelvägarna och svårt att ta sig fram. Jag går hellre en skön promenad på tjugo minuter upp till närmsta stadsbuss eftersom länsbussen strax nere vid gatan inte går förbi särskilt ofta.

Den där promenaden går genom några kvarter i villaområdet och sedan vidare upp genom skogen. För bara några dagar sedan var skogen vit av snö och flingorna dalade och landade på min mössa. Mysigt och ombonat. Harmoniskt i skogen på väg upp till bussen. Men nu smälter allt bort igen och jag slaskar och traskar i smetig snömodd. Blött och rått och inte alls lika mysigt.... Vill ha snön tillbaka. Så lite jag begär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...