söndag 4 december 2011

Tradition, tusentals tittare täcker torget till tjusiga toner.


En något mildare andra advent är tacksamt en kväll som denna. Fyra plusgrader och inte så blåsigt. Det gällde ändå att klä sig med några lager så att man kan stå stilla ett par timmar. Årets julkonsert vid Nikolaikyrkan på Stortorget bevittnades nämligen på plats och ni andra som inte var där får titta på Tv 4 kl 20.00 på självaste julafton.


Tittar ni noga kanske ni får se en skymt av mig i min svarta mössa. Jag vet med säkerhet att det filmades på jäntan som satt på ett par axlar precis framför mig, (tänk om en ändå hade fått suttit på någons axlar) men eftersom jag kan konstatera att hon och hennes bärare inte var transparenta så syns jag nog inte ändå. Lika så bra.
Spelevinken inledningsvis tyckte nämligen att de som kände med sig att inte ha ett fördelaktigt yttre skulle backa längre bak i folksamlingen alternativt höja allsångshäftet för ansiktet när kamerorna svepte förbi...


Facklorna var tända och ljussättningen på kyrkan magisk. Ingen snö i sikte men julstämningen infann sig absolut en stund ikväll.


Peter Flack, Lars Cleveman, Shirley Clamp och Thomas Di Leva intog scenen med kören och bandet bakom sig och ett folkhav av Örebroare framför sig. Mer tänker jag inte avslöja, resten får den som vill höra om en sisådär 20 dagar.


Fotograf: Andreas





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...