söndag 25 december 2011

Orkade otroligt opp i ottan

Det blev ganska sent igår på självaste julaftonen. Man vill ju liksom ta tillvara på hela dagen in i det sista. Det stod ett jättepaket bakom granen hela dagen. Det var tydligen till mej och tålmodigt sög jag på den karamellen länge. Öppnade det sent på kvällen och fann att nu ska här bli ordning på fläsket! Tanken är att komma i form, annan än den nuvarande runda formen.


Så ljöd mobilen tidigt i morse och först hann jag tänka att jag måste glömt att stänga av den dagliga vardagsväckningen. Tills det slog mej att vi faktiskt bestämt att kliva upp på julotta tillsammans. Hoppa i kläderna och ut i mörkret och tystheten. De flesta andra sover. Den stora pampiga stadskyrkan väntar.

Vacker solosång i mäktig akustik följt av klockorna som ringer in julen. Texter om födelsen av det där speciella barnet som kom till världen för vår skull.
Mysig tradition som man för det mesta känner att det är bekvämast att strunta i, men när man så kommer upp och iväg är det sällan något man ångrar.
Slumra kan man ju göra sedan efter frukosten på några kuddar framför brasan och vakna av en hundkyss.




Resten av dagen leker vi med våra juklappar. Jag invigde min nya snygga svarta tekopp med guldkant jag fick av dottern, har kommit en bra bit in i deckaren "Änglamakerskan" (Camilla Läckberg) och planerar att snart tappa upp ett varmt bad med jordgubbsdoftande badskum som jag fick av sonen.
Härliga juletid.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...