tisdag 6 december 2011

Minska mulligt magmått med maffigt morgonmål menar metoden

Jag måste medge att jag har blivit lite mulligare än jag är van vid. Sommarens goda liv har satt sina spår och jag har inte direkt ansträngt mig fysiskt för att återgå till min vanliga storlek. Gym är inte min grej, det är jag för lat för och att cykla till och från jobbet känns väl visserligen hälsosamt men ger inget särskilt resultat på figuren.
Att det ständigt dyker upp nya och bättre sätt att gå ner i vikt på har väl ingen missat.
Börja dagen med en rejäl frukost säger de ska vara bra för formen.

När jag var yngre åt jag sällan frukost. Hade svårt att få i mig något när jag var trött och stressad att hinna till skolan. Jag var smalare då. Nu för tiden äter jag en standardfrukost i lugn och ro som ingen får störa. En skål med mellanfil och havrefras toppad med några hallon, en kopp te och ett alldeles lagom kokt ägg med lite salt på. Kanske kan det slinka ned en knäckemacka därutöver. Tycker det låter som att jag borde tappa massa kilon på det jag också, men har inte märkt någon skillnad. Å andra sidan verkar inte min frukost hålla sötsuget borta riktigt hela dagen, för på kvällen hemma i soffan låter det väldigt gott med chokladpudding och pringles. Förstår inte varför frukostvarianten inte hjälper på mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...