onsdag 28 december 2011

Läckbergs litteratur lite lagom läskigt, lämplig ledighetsläsning

Ninaninaninananinanananinaninananananinanananinanananina
Dagens boktips: "Änglamakerskan" av Camilla Läckberg.

Jag ryser under min läsning ända ner på smalbenen så att håret där som jag inte rakat på någon vecka reser sig av spänning. Sjukt bra julledighetssyssla och jag är så tacksam för min julklapp, och tack Camilla för en fängslande story! Jag har nästan inte tålamod att läsa färdigt sidan ordentligt för att nyfikenheten om fortsättningen gör att jag inte kan vända blad fort nog. Men samtidigt vill jag ju inte missa något. Jag slukas av handlingen i boken och om någon i familjen vill mej något när jag är så där rysligt upptagen av att läsa den så blir jag lätt stött. "Hallå, stör någon annan just nu, det händer väääldigt spännande grejer här..."

Jag kanske skulle tipsa fru Läckberg att hon skulle skicka med en skylt vid köp av hennes böcker. En liknande dassskylt med texten Upptaget skulle komma väl till pass, eller varför inte Obehöriga äga ej tillträde. Så länge det inte står vila i frid så har man nog läget under kontroll.

Jag läser inte så mycket nu längre som jag gjorde när jag var yngre. Då kunde jag sluka böcker på löpande band. Var stammis på områdets bibliotek och under tonårstiden var jag med i en bokklubb som jag tyvärr inte minns namnet på. Varje månad väntade jag på att en ny rafflande historia skulle ramla ner i brevlådan. Den dagen var julafton varje gång och jag slet upp bokpaketet i en grisblink. Boken läste jag oftast ut redan samma dag och väntan på nästa började direkt.

Ibland hittar jag tillbaka till känslan och försvinner in i någon annans handling. Så blev det den här julen och med just den här boken.  Av en händelse läser jag om en av bokens karaktärer Dagmar vid en tidpunkt då samtidigt stormen med samma namn börjar härja utanför mitt hus...


1 kommentar:

  1. Visst är det en härlig känsla att uppslukas av en bok på det sättet. Precis som du så hinner jag inte läsa lika mycket som förr. (Nu är det mest kurslitteratur) Men när jag någon gång tar mig tid att läsa nån skön deckare så njuter man verkligen och dras med in i handlingen. Jag gillar också Läckberg. Men jag har inte hunnit så långt som till senaste delen. Låter lovande att den är såååå spännande.
    Sen måste jag ge dig beröm för hur du lyckas få till varje titel så finurligt snyggt. Samma bokstav på varje ord.....coolt!! Du är oerhört duktig på att skriva överhuvudtaget! =)
    Vill passa på att önska er ett Gott Nytt År!!
    Kram Ann-Sofie.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...