torsdag 1 december 2011

Finn fem fel, frisören förändrar ful frilla

Ledig dag mitt i veckan. Bästa lyxen med egentid, och rekreation för eget välbefinnande. Sova länge.

Barnen är stora och sköter sitt morgonbestyr själva. De behöver inte mamma till att göra frukost längre, knyta skorna eller påminna om gympapåsen just den här dagen. De kommer iväg för egen maskin numera. Ibland tycker jag nästan att de kliver upp för tidigt innan skoldagen börjar. Trodde alla tonåringar skulle bli halvdöda på morgonen som man som förälder får skaka liv i och försöka väcka med trumpet. När det händer att jag kommer upp tidigt så möts jag av att dottern sitter vid köksbordet tillsammans med sin lillebror och de småpratar och har tänt ett ljus. Sådant får en mamma att le både inombords och med hela ansiktet.

Men just idag vaknade jag inte ens av att de gick till skolan. Sov så skönt att jag nästan fick stressa till frisörtiden. Men jag hann. Min frisörska vet hur hon ska göra mig tjusig. Snygg klippning för volym och färgat med mörkare under och ljusa slingor gör underverk på ett hösttrött, platt och råttfärgat hår med fler och fler gråa slingor. Stunden i schamponeringsstolen får mig nästan att somna igen. Tack Malin för att du gör en åldrande kvinna lite yngre och fräschare igen. Redo för vintern och till att börja med en middagsdejt med mannen framåt eftermiddagen. Tacksam för detta avbrott i vardagsveckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...