fredag 11 november 2011

Elva elva elva (111111), extraordinärt enligt extremister - eller eventuellt enbart enhetliga enstaka ettor

111111. Den här dagen är snart slut. Den här speciella dagen som bara återkommer en gång per sekel. Just den här specifika dagen kan förstås  inte komma tillbaka, jag menar datumet med alla dessa ettor. Undrar om den var så där extra magisk runt om i världen, om det hände en massa riktigt speciella saker idag bara för att?

Men det måste vara lite speciellt häftigt för alla barn som föds idag. Visserligen alltid magiskt med det lilla livet som landar skrynklig och blodig ovanpå mammans bröst oavsett dag.
Men vilket snyggt personnummer de får. Jag tyckte det var tillräckligt fräckt att få föda mitt lilla flickebarn på nyårsaftonen...

Jag invigde mitt nya badkar den här dagen till ära! Blev riktigt överraskad när jag kom hem att det redan stod på plats i badrummet. Hade inte förväntat leverans förrän nästa vecka. Och vad snyggt det blev i sin helhet. Svart och vitt med kromfärgade lejontassar. Varmt vatten och massa skum. Ett glas rött i handen och tända ljus i kandelabern på golvet bredvid är vardagslyx på högsta nivå.


Mitt badkar med oldstyle från Bygghemma.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...