fredag 25 november 2011

Barrbeklädd bock brinner bra, blåsten Berit bedarrar brasan bäst

Vi väntar på advent. Advent betyder ankomst. Snart så..

Staden har pyntats i många avseenden redan och girlangerna med belysning över alla gator har hängt med några jular. Adventskalendern i rådhusfönstren tycker jag om. Medan jag går över stan med slottet i periferin ser jag det största pyntet på långt håll. Jag talar förstås om bocken. Årets gröna bock levererades till järntorget idag. Men platsen blev visst inte riktigt rätt. Traditionen med en bock i full brand har nog inte kommit till vår stad heller..

Det är flera plusgrader och det regnar på allt julpynt. Dessutom stormar Berit. Liknelsen med kraftigt oväder och ett kvinnonamn av kärringkaliber är ju tacksamt. Tycker inte det känns riktigt lika julstämningsfullt som det skulle kunna göra. De där första magiska snöflingorna väntar jag på faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...