fredag 16 mars 2012

Roliga rörmokare rör runt rotavdraget, river räkningen

För några dagar sedan kom hyresgästen ut med kökskranen löst i handen, hur han lyckades med det är en historia för sig..

För att få ordning på det tillkallades rörmokare och i telefonen klargjordes tydligt att det INTE är in i vårt hus de ska utan till den ombyggda lägenheten i en separat ingång. Hyresgästen följer sedan in i huset för att vägleda att stänga av vattnet. Visst inga problem, allt glasklart.
Ytterligare ett samtal går ändå ut för att verkligen klargöra att informationen gått fram var någonstans kranen som ska lagas befinner sig...

Ändå måste jag förvånas över hur dessa gossar tänker... för när jag kommer hem från jobbet den dagen något stressad för att snabbt hinna fixa iordning kvällsmat till mej själv och två hungriga barn
inser jag att jag inte känner igen min kökskran! Det var inget som helst fel på våran kökskran. Rörmokaren tyckte tydligen det för den byttes, och den trasiga ute i lägenheten den förblev trasig.

Herr arbetsledare tyckte då att vi borde göra en juste deal? Att vi på grund av deras misstag skulle flytta runt rotavdraget och lägga merparten av kostnaden på arbetet så att de indirekt kunde få betalt för den kran de felaktigt bytt. Ehh, oerhört förtroendeingivande diskussion där man verkligen känner att man vill anlita och rekommendera dessa hantverkare igen. Eller nä, inte direkt. Den andra kranen (som jag förresten saknar) hade de redan kasserat och gick inte att sätta tillbaka.
Vilka stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...