söndag 11 mars 2012

Myrorna minglar mot mattan, möjligen minsta marstecknet.

Att behöva vara inne hela helgen på grund av min elaka nack- och ryggåkomma vill jag inte ställa upp på. Tänker inte låta det besegra mig, inte den här helgen som bjuder på så underbar vårsol. Jag orkar nog, klarar nog av några steg. Vi behöver ju inte gå så snabbt. Min egen övertalningsförmåga vinner och jag tar med mig vovven och sonen ut. Vill känna solen värma och klär på mig vinterjackan bara för att jag ska tycka att det är jättevarmt..

Flera tecken tyder på att värmen kommer allt närmre. Igår kväll höll jag på att krocka med en vinglig mygga i tvättstugan och grannen mittemot har redan friserat äppelträden.
När jag idag på förmiddagen satte mig en stund ute mot husväggen landade en sömnig fluga på min tröja och i hallen har några förvirrade myror börjat leta sig in. Tar sig friheter, visserligen är dörrklockan trasig men vi har en portklapp. De blir inte ens avskräckta av vår dörrmatta utanför med texten "Varning för barnen".

Jag välkomnar deras intåg lika mycket som jag uppskattar en silverfisk i sängen ungefär.
Trots det är de ett säkert vårtecken. Snart får vi gå utan strumpor och skor...

1 kommentar:

  1. Vad härligt det är med vårtecken, även om det finns de som är mindre roliga... Vi har också myror inne :(
    Hoppas att du blir bra i ryggen nu så du kan njuta fullt ut av våren!

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...