fredag 9 mars 2012

Bilarnas bokstäver berättar banalt budskap, backande bagagelucka blir bucklig baktill

Som den ordnörd (läs bokstavsbarn) ni känner mig som, är jag likadan även i trafiken.
Bokstäver överallt att leka med, och registreringsskyltarna kan inte passera mej obemärkt förbi. Bokstäverna blandas och bildar ord eller en mening i mitt huvud utan att jag ens tänker på det längre.

Har funderat lite över det där och jag börjar misstänka att det beror på de där AD/HD dropparna man blev matad med som liten, och som jag i min tur plikttroget sedan stoppade i mina barn. Ständigt nya rön och idag får barnen endast D-dropparna. Jag måste ha tagit skada av de gamla rönen. Måtte min barn överleva denna plåga.

Den gulligaste bilen som passerat mej måste ha varit en rostig liten Fiat med bucklor i baken. Det registreringsnumret talade för sig självt. Wannabe. BMW ***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...