tisdag 28 februari 2012

Wow vilken vacker vårdag, värmer varje varelse i vidöppna vinterjackor

Precis som jag kände i slutet av förra veckan och precis som småfåglarna ger uttryck för är våren på gång på allvar nu! Krabaterna kvittrar glatt när jag går genom skogen, pigga och glada över att vintern verkar släppa greppet för den här gången. Även om jag måste medge att den varit ganska snäll i år.

Jag tycker till och med det luktar vår idag, hur nu vår luktar...?
Jag vet inte själv hur jag ska kunna beskriva det egentligen, bara en doft av helheten och uppvaknandet i naturen som luktar gott.
Så enkelt är det.
Solen, värmen i luften och snön som smälter.
Grushögarna som yr runt och som sliter ut klackarna på skorna fortare än kvickt.
Alla vaknar och killarna sneglar på tjejerna lite tydligare än för bara några veckor sedan.
Uppknäppta jackor och fladdrande hår utan mössor, det är en härlig känsla som är varmt välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...